Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1412 ggr
Fyrpihls
0

Jag är ett stort klantarsel....

Ibland får man sig ett gott skratt…

Jag har ju haft min första foderkull nu, och de är i dagarna (i morrn ) leverans klara…

Den ena pojken Totte, han var lite svår att könsbestämma när han var liten och vi velade lite innan vi bestämde oss.
Men han var i allafall en solklar kille vid tre veckors ålder och de andra har aldrig varit något annat än Natte, en kille och Shuri en tjej…

Idag var jag hos veterinären och kastrerade Amber, chippade vaccinerade och besiktade kullen…

När jag sen åkte hem med "familjen" till fodervärden så väntade jag där lite eftersom Amber var lite vinglig efter operationen och så, och Min fodervärd skulle strax vara hemma..

Då råkade ShuRi-Te bajsa lite löst så hon fick lite på foten så jag tog henne och tvättade av henne lite.. satt där och torkade henne, och sen låg hon och slickade sig alldeles bredvid mig i soffan.. Då tyckte jag att det inte riktigt stämde "därnere" så jag tittade noga och då upptäckte jag plötsligt att det fanns två små testiklar där plötsligt… och ett runt hål där snoppen kommer ut.. Jag kände väldigt noga och jodå!! Hon Är en HAN.. registrerad, besiktad och klar, som en tjej, men ÄR alltså en hane…

Jag fattar inte hur det gått till…men så är det….

Shit happens!!! Så nu har jag dubbel kollat alla andar här hemma, men de är i allafall solklara… fick mig ett gott skratt faktiskt, samtidigt som jag känner mig lite smått förvirrad… Skäms

Addiction
0

Tur i oturen ändå! hihi. Tänk hur du hade börjat funderat på varför hon inte löpte senare, då skulle det ha blivit riktigt genant hihihi :) Tur ändå att du stannade en stund så du såg det! Skrattande

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Fyrpihls
0

Ja och vilken tur att jag tänkte behålla henne på foder…

Tänk om jag tex sålt henne till avel… Skäms

Rosino
0

Glad

AakresRagpride
0

Til og med den beste kan ta feil Glad

Har selv hatt ei slik erfaring…men heldigvis oppdaget forverten det ved 4 ukers alder. Så han/hun var ikke tinget allerede ihvertfall Glad

FunHouse
0

Skrattar änSkrattande

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Lottis-Gottis
0

Alla gör sina misstag , men man lär sig av misstagen sa Igelkotten och klev av rotborsten Skrattande

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Denna kommentar har tagits bort.
Fyrpihls
0

jag skrattar också faktiskt ganska gott…

och kanske kan man se en mening med det här också nån gång…

Och vaddå?? Shit Happens!! Man måste se det i ett större perspektiv och då är det ju faktiskt en baggis…

Mina barn är friska, jag har ett hus, en fin bil, min mamma har fått en ny höftprotes, jag har blivit mormor, jag har inte cancer, ingen katt är sjuk, så vad spelar det då för roll egentligen att det är en han istället för en hon…

INTE ETT SKIT!!

Så en fin hankatt är till salu hos Fyrpihl´s Skrattande tror jag, kanske , eventuellt..

och ett gott skratt förlänger ju livet,

så det är bara att garva vidare…

fast det stör mig lite.. jag är ju expert på att könsbestämma katter!! Förvånad

men det är ju bara stoltheten som fått sig en törn..

auroraborealis
0

Alla kan göra misstag. Jag är så fascinerad av er alla uppfödare hur enormt duktig ni är på att redan i mycket tidig ålder se kön, färg etc. Så vad gör ett litet misstag, det var ju inget allvarligt fel.

aannickaa
0

Glad

Alioshas
0

Du är inte den första och inte heller den sista, detta händer oftare än du tror! ;-)

MEN…. HUR kunde veterinären missa det vid besiktningen?!???

peninsulas
0

Du är för skön duSkrattande. Fast det är nog lätt hänt . Man kanske tittar en eller ett par när de är pyttar sedan går man/jag på det. Fast det häder att jag för lite kalla fötter o gör en omkoll när de blir lite större. (har inte då varit med om könsbyte,ÄNNU)

Men vi lär oss nu av dig dels att kika lite mer vid flera tillfällen samt att kontrolleraObestämd veterinären så det säkert blir rätt i samband med besiktning.

Har du rätt kön på snuttan eller är det en snutt det medFlört?

Kram

bebble
0

Haha jag gjorde samma misstagSkäms och familjen hade inte heller sett något

först vid kastrering sa vet det till dem ocg de blev glada fast det var en hona de ville ha?

varför, jo ingreppet blev ju mindre på en hane

så det slutade lyckligt detta med

Det finns ingen som äe felfri, som tur är

Trasan08
0

Skrattande Tack Unni, för att du gjorde min morgonfika till en härlig stund,  Vilken grej va.. men tydligen inte helt ovanlig av vad jag förstår. Skrattande

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

GunBertus
0

det är väl klart du ska behålla killen!!!

fodervärd har du ju redan..och choklaaaaad bärare och NEG. dessutom och nu är Amber kasterad. när ska du lära dig att du har fina katter själv och börja spara och inte bara kööööpa och kööööpaFlört

jag sätter upp mig på en parning med honom redanGladja inte jag då…utan min hona…

Kattungar väntas hos GunBertus

Fyrpihls
0

jag ringde och pratade med veterinären idag.. eller med telefonsvararen.. jag sa gravallvarligt till henne att det måste ha blivit något missförstånd, för det var ju sterilisering som jag beställt och inte nåt könsbyte, och så bad jag henne rinag upp… hi hi