Favorit bland färg och teckning?
Vad har ni för favoriter bland färg och teckning? Jag vet inte riktigt vilken färg jag föredrar, men min favoritteckning är bi-color. Äger själv en brun bi-color och en blå mitted. Nästa kisse, men det blir om ca ett år, skulle jag vilja är en brun eller choklad colorpoint-tjej.
Bifogar bild på mina pojkar.
Färgen känns ganska enkel, det är nog blåsköldpaddsmaskad. När det gäller hanar gillar jag blått mycket, rött och creme med då.. svårt. Också svårt att välja teckning, gillar både mitted och bicolour. Skulle vilja se lite mer colourpoints dock, har inte "känt" på så många så jag har lite dålig uppfattning om vad jag tycker om just dem :D
Har ju en brunsköldpaddstabby bicolour och nu en blåsköldpadds mitted =)
Förresten, Du fick inte med mer lekmöss på en bild? ;)
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
#1 Haha, jag köpte tio stycken och lät dem leka med alla på en gång när jag öppnade paketet. De vet att saker med posten mycket väl kan vara till dem, så de är alltid med när jag öppnar paket.
Jag tycker också att det känns lite snålt med colorpoints, vill kanske just därför ha en själv.

brun mitted är helt klart nr 1, sedan blir bi-c som nr 2, och som nr 3 padda helst då blå (mitted eller CP)

En mörkt brun bicolor med riktigt blåa ögon och en jämn och fin, ganska bred bläs står högst upp på min önskelista
Själv har jag en lila mitted grabb men någon gång ska jag ha min bruna bic. 

Favoritfärg är blå och brun! 

En varm och god CHOKLAD, gärna mitted!!!
Har 2 colurpointar, 1 blå och en brun, de är på plats 2!

Jag tror att jag har vetat vilken min favoritfärg har varit. Men jag har fått ändra mej så många gånger. Tills jag äntligen förstod,att det är KATTEN! Det är looken,typen o utstrålningen jag går igång på. INTE färgen.
De klassiska färgerna o varianterna tilltalar mej. En och en annan padda har fått ögonbrynen att höjas något. Dock har creme och rött aldrig fått min puls att öka (när det gäller RAG).
Åsa
Bicolor är mitt favvomönster.
Har alltid älskat paddfärgade katter, föredragningsvis brunpaddor
Men röda o creme katter ligger mig också varmt om hjärtat
Drömmen just nu är en brun bicolor sköldpadda. Som jag hoppas skall födas nästa vecka till mig i min väntade kull 
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Min favoritvariant är mitted, jag har tre mittedhonor i olika färger.
Färgmässigt så gillar jag paddorna, blått och rött.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Blå colourpoint!
GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem

#8 Pia, jag kunde skriva här precis som du
, bara inga väntade kullar hos mig just nu.
# 8
En brun bicolourpadda har jag nog i min kull. Men det har du ju redan gissat.
Och tänk så vacker hon ska bli med de föräldrarna
Killarna är nog en blå och en röd bicolour.
GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem
Ja jag kanske kattnappar henne rentav 
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Mina favoriter är blåtabby, blå och choklad bicolor, även brun. MEN jag säger som Åsa #7, att KATTEN är viktigast, typ, uttryck och utstrålning. Nu på sista tiden har många fina paddor dykt upp! :)
En riktigt vältypad colorpoint med konstraster mellan kropp och mask är imponerande i alla färger, men helst lite mörkare typ brun eller choklad så att kontrasterna blir tydliga. Lila cp är också väldigt väldigt vackra OM vältypade.
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#7 Jo, så är det ju. Det var många att välja på när vi skulle tinga Castro, vår blå mitted, men han stod verkligen ut personlighetsmässigt. När vi satt på golvet bland alla kissar drog han i mina trosor, som stack upp lite, och släppte. Då visste vi att vi hittat vår buskille! ^^

Min favoritt er definitivt Tabby mønstret. Helst brun, da jeg synes tabby markeringene kommer ekstra godt frem.
I huskattene mine har jeg også hatt dem tabby mønstret. Vet ikke helt hva det er som gjør at det er min favoritt, men kanskje det er at kontrastene blir så flotte.
Men alle er jo flotte, men jeg inrømmer at vi nå håper å et kull med noen tabby bebbiser til sen høst. Tvi .tvi.Skal beholde alle selv (hi hi)
Brun colourpoint!! är nåt speciellt med dem!!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Tabby i alla färger!! 
Brun bic. 
Blå bic! 
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå
Jag har svårt att bestämma mig. Jag gillar alla varianter bara de har rätt typ.
Det jag egentligen har svårast för ät tabby-bicolour, ja om det inte är en snygg itchy koo-are då 
Sedan har jag lite svårt för paddor som inte har de där större fältena med rött, utan är alldeles spräckliga i ansiktet.
Dessa måste vara något alldeles extra i typ om de ska falla mig i smaken 
Men varmast om hjärtat ligger nog paddor och rött faktiskt!
Martina
Yataz
Jag gillar nästa alla varianter så klart med rätt typ men inte så mycket tabby!
Enda tabby som skulle kunna tänka mig att skaffa det är en lila tabby colorpoint eller en cream eller en röd tabby mitted eller bicolor
.
Men paddor och röd är nog lite extra förtjust i!
/Mili

Färgmässigt svagaste för brunt ,men typ och uttryck går först!
Älskar colorpoint, fina mitted och bicolorer med för den delen. Jag som sagt har svårt att bestämma mig.
Därav lite varianter i mitt katteri. Mumisga paddor !!

Något jag vet helt klart är att jag Älskar ragdolls!!!!!
Jag tycker att en riktigt snygg brun bicolour är svårslagen
.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Har 2 Ragdoll killar här hemma, en som är Bruntabby Colorpoint och en Brun colorpoint
Skulle det bli en till kisse så skulle jag vilja ha en Blå colorpoint eller Blåtabby colorpoint, hona.

Blå bicolour er definitivt min favoritt!!
Ønsker meg en blå bicolour med tradisjonell stamtavle med tiden…noen som vet om noen spennende planerade parninger?
Har en blå bicolour hane på 2 år (kastrat), en kattgosse som är leveransklar om 5 veckor som är blå colorpoint …. Gillar helheten dvs personlighet, uttryck och storlek (min älskade Dixon är en grov kille dock inte överviktig)
Så ja….. jag verkar vara svag för blått
Har dock alltid velat ha en brun mitted eller brun colorpoint hane…. Får väl se i framtiden
Äger själv en blåsköldpaddad mitted och sköldpaddade blåa och sköldpaddade choklad är mina favoriter, även lila färgade är fina :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Blå bicolour är min favorit.
Tycker dock att brun bicolour är näästan lika fin.

Blå bic er min favoritt <3 kommer nok en liten her nå snart ;)
Brun bic!
Men gillar min blåa mitted, Frosty Louise, också väldigt mycket!!!
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Blå mitted alltså, Fyrpihl´s Frosty Louise
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jag är mest förtjust i bicolor, letade länge och väl innan jag hittade en sån som passade oss och dessutom var till salu.
Som pricken över i är hon dessutom blåtabby, alltså en a 03 21:a, supervacker färg tycker jag!
Annars har blå bicolor varit favvo sen länge.
Min nästa drömkatt skulle vara en a 03 eller a 04 med bläs… så gulligt med bläs på mitted katterna tycker jag! Eller en brun… eller…. en av var…
Oj…dess Ragdolls finns på min önskelista om vi pratar färg/variant:
- lila mitted
- blåtabby bicolour
- riktigt snygg och ljuv sköldpadda
Jag blir helt enkelt kär i katten bara.. sen spelar det inte så stor roll.. men brun bicolor har jag ju en riktigt snygg så jag önskar mig nog en Blå också, en tabby eventuellt..
Jag har ju också en blåmitted som jag bara älskar, men det är som sagt Looken som jag fastnar för.. jag var inte alls på span efter en blåmitted när jag fick se Elsa.. hon bara klickade direkt..