Det bästa alternativet för utom sterilisering?
Har en löpande hona som är inne på sitt andra löp under en kort period, då hon bestämde sig för att avbryta det första.
Det är hennes första, eller ja - andra löp då hon är 10 månader och jag förstår att det är jobbigt för henne… (lika jobbigt för mig o sambon, ha ha)
Finns det några som helst sätt att dämpa detta beteende? Vi är inte säkra på sterilisering - då vi kanske vill ha en kull på henne för att hon är så himla fin.
P-piller blev ganska uteslutet då veterinären skrämde mig totalt i telefonen med att meddela att det var absolut inte bra att ge katten detta.
Är det under en lång period av p-piller? eller katten kan ta skada om man enbart ger henne det detta löpet och kanske ett till?
Hur gammaö bör en hona vara innan man tar kull på henne? Då ragdollen är en långsamt växande ras tänkte jag…
/André.
//A :)

Om anledningen att ni vill ha en kull bara är för att hon är fin så tycker jag ni ska kastrera henne istället. Det är mycket jobb med en kull och dyrt. Vill ni verkligen ha en kull så läs på om rasen och fråga eran uppfödare om råd, fundera på hur eran hona kan bidra till rasen. Vad gör henne speciell, förutom att hon är fin. Kan hon bidra till att rasen går framåt? Köpte ni henne till avel? Hur ser hon ut standardmässigt? är hon utställd något?
Det är mycket planering bakom en kull och mycket kan gå fel.
p-piller är egentligen ingen höjdare att ge då det kan orsaka sjukdom men det är jobbigt för honan att löpa också. Man får väga fördelar och nackdelar. Löper hon ofta kanske man får ge piller för det.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
OM du tar en kull, ska du då göra alla hälsotester? Skaffa stamnamn innan?
http://www.svidjas.se
Givetvis skulle man gjort allt det som skall göras! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker att hon är för ung att para nu, men du kan göra det runt när hon är 1,5 år om hon är i bra kondition, dock helst innan hon fyllt 2 år.
Då borde du ju också hinna göra alla tester du vill innan, och hitta en lämplig hane.
Lycka till med dina avelsplaner! Spännande! 
Ok, tack så jättemkt … :) funderar på o gå kuserna som anordnas ang avel.
så man vet vilken hane man skall välja etc isf ..om det blir aktuellt :)
#5 Ta kontakt med din katts uppfödare oxå då hon kan stamtavlan i henne 
Hemsida www.amadeusdolls.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en god vän till mig som gick till veterinären för att "topsa". Alltså dom stimulerar honan så hoon tror hon blivit parad och då stoppar löpet. Kanske vore något?